Ekonomi

Alman kahve devi Tchibo Türkiye’yi merkez yapacak

Mehtap HALICI

Türkiye dünya kahve tarihinde lider olmasına rağmen tüketimde çayın gerisinde kalan kahve tüketimi son yıllarda hızla artmaktadır. Finlandiya 11,6 kilo ile dünyada en çok kahve tüketen ülke konumunda.

Finlandiya’yı kişi başına yıllık 10 kilogram tüketim ile Norveç ve 8 kilogram ile İzlanda takip ediyor. Türkiye şu anda bu listenin başında değil. 10 yıl önce Türkiye’de kişi başı yıllık kahve tüketimi 350 gram civarındayken bu sayı 1,2 kilogramı aştı.

Bunda kahve zincirlerinin ve dev markaların payı büyük. Bu markalardan biri de Tchibo’dur. Alman perakende ve kahve devi Tchibo, Türkiye’deki kahve odaklı yatırımlarına hız verdi. Dünya genelinde 1000’den fazla mağazası, 20 bini aşkın satış noktası ve 70 ülkeye ihracatı bulunan Tchibo, Türkiye’yi merkez yapmaya hazırlanıyor.

Türkiye’den ihracat yapacağız

Tchibo Türkiye Genel Müdürü Hasan Ulutürk, Türkiye’deki hedeflerini her yıl büyüterek sürdürdüklerini söyledi. Ulutürk, sözlerini şöyle sürdürdü: “Başlangıç ​​noktamız aslında bir kahvehane. Kendi özel sahalarımızda üretiyoruz, topluyoruz ve Almanya’ya gidiyorlar.

Almanya’dan Türkiye’ye de geliyor. Burada kahveleri paketleyip ihraç etmeyi planlıyoruz. Türkiye’de Türk kahvesi ile pilot bir başlangıç ​​yapıp ardından çözünebilir kahveler ile devam etmek istiyoruz. Bu nedenle Türkiye’de Türk kahvesi için dökme kahve teslimatı ve paketleme süreçlerine özel bir projemiz var. Bu yüzden paketleme işlemini yapacak bir ortak arıyoruz. Bu strateji ile markanın daha çok üretmesini sağlamayı planlıyoruz.

Çünkü Türkiye bir kahve ülkesine dönüşüyor.” Türkiye’nin baskın bir pazar olduğunu belirten Hasan Ulutürk, gençlerin nüfusun değerli bölümünü oluşturduğunu ve Türkiye’de kahve sevgisinin her geçen gün arttığını söyleyerek, “Bu, Tchibo’ya yatırımların devam ettiğinin bir göstergesi” dedi.

Gerçekleştirmeyi planladıkları iş birliği ile Türkiye’den 70’e yakın ülkeye ihracat yapmayı hedeflediklerini vurgulayan Ulutürk, Türk kahvesinin Almanya, Avusturya, Bulgaristan, Yunanistan, Dubai gibi ülkelere gittiğini ve bu kahvenin özellikle ülkelerde yoğun talep gördüğünü söyledi. türklerin yaşadığı yer Tchibo’nun şu anda Türkiye’de 50’ye yakın mağazası olduğunu hatırlatan Ulutürk, markanın bulunduğu her alanda pazar payını güçlendirmeye devam edeceğini söyledi.

Ulutürk şöyle devam etti: “Eskişehir, Adana, Mersin, Çorlu, İzmit, Bursa’dayız. İstanbul, Ankara ve İzmir’de yoğun bir şekilde ilerliyoruz ve büyümemiz burada da devam edecek. Antalya çok daha büyüyecek. 2027 yılına kadar kademeli olarak 100 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Mağazacılıkta lojistik önceliklere göre planlama yapıyoruz. Amacımız kıyı şeridini takip etmek” dedi.

Perakende yatırımlarında AVM’ler yerine sokakta olacaklarını belirten Ulutürk, değişen gıda dışı çeşitleri, farklı kategorilerdeki kahveleri, snack ve geniş kahve çeşitleri ile yeni nesil kahve hizmeti sunan Barista konseptini yaygınlaştıracaklarını sözlerine ekledi. oturma alanları.

“Yabancı yatırımcılar Türkiye pazarına güveniyor”

Hasan Ulutürk, rakip markaların kendileri için bir fırsat olduğuna dikkat çekti. Ulutürk, “Pazara farklı markalar geldi. Farklı yerel zincirler de büyüyor. Türkiye’nin yerel markaları da kahve işine yatırım yapıyor. Bunları fırsat olarak görüyoruz. Çünkü genç bir nüfus var. Yabancı yatırımcılar Türkiye’deki kahve piyasasına güveniyor” dedi. Eskiden marketlerin sadece gıda maddelerinin satıldığını belirten Hasan Ulutürk, “Artık marketlerde gıda dışı diye bir alan var. Konsept aslında Tchibo’nun. Bu yüzden bizi rakip olarak aldıklarını düşünüyoruz” dedi.

Türk kahvesi ölçeğini koruyor

Türkiye’ye ithal edilen çiğ kahvede son 10 yılda büyük artış var. 2011’de 17 bin ton olan ham kahve ithalatı, 2014’te 30 bin tona, 2022’de ise 70 bin tona ulaştı. Türk kahvesi, Türkiye’de en çok tüketilen kahve olarak halen ağırlığını koruyor. Nielsen’in verilerine göre; Türk kahvesinin yaklaşık yüzde 70’i Türkiye’de tüketiliyor. Pulside Research tarafından yapılan bir araştırmaya göre Türkiye’de her 10 kişiden 1’i günde 5 fincandan fazla kahve içiyor. Araştırmaya katılanların yüzde 42,5’i günde 2 ila 5 fincan kahve tüketiyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu